مهدی مهران

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو

مهدی مهران

کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو

مهدی مهران

مهدی مهران مدرس حوزه دیجیتال مارکتینگ که شامل آموزش صفر تا صد سئو به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی، آموزش جامع اینستاگرام مبتدی تا پیشرفته جهت راه اندازی کسب و کار پولساز و درآمدزایی از اینستاگرام و سوشال مدیا ها شامل تلگرام،یوتیوب و …

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از رایج ترین بحث ها در بین بازاریابان اینترنتی تاثیر تبلیغات کلیکی بر سئو سایت است. اکثر افراد می توانند به این سوال پاسخ مثبت یا خیر بدهند. اما لازم به یادآوری است که عواملی که بر سئو سایت تاثیر می گذارند بسیار پیچیده و مرتبط هستند.
با رشد سریع فناوری و رسانه های اجتماعی در سال های اخیر و صنعت بازاریابی دیجیتال هنوز یک صنعت نوپا است، بسیاری از افرادی که وارد این حوزه می شوند مبتدی هستند و نظرات متعدد در مورد یک موضوع بسیار رایج است.
در این مقاله از وبلاگ مهدی مهران به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم که آیا کلیک بر روی تبلیغات واقعا بر سئو سایت شما تأثیر می گذارد یا خیر.

آیا تبلیغات کلیکی در سئو موثر است؟
با تبلیغات کلیکی ترافیک وب سایت را افزایش دهید


با توجه به رقابت در این زمینه، تکمیل سئو معمولاً فرآیندی زمان بر است و نیاز به ایجاد زیرساخت محتوای لازم و ایجاد اعتبار وب سایت و برند دارد. تکیه بر سئو می تواند در درازمدت بازگشت سرمایه خوبی را برای یک وب سایت ایجاد کند در واقع با یک بار سرمایه گذاری و سئوی اولیه وب سایت شما ترافیک ثابتی ایجاد می کند و هزینه نگهداری آن بسیار کمتر از هزینه اولیه است.
این تبلیغات کلیکی بر خلاف سئو است و نتایج آن فوری است. با این حال، هنگامی که تبلیغات را متوقف می کنید، ترافیک ورودی به سایت شما متوقف می شود و شما باید همان هزینه را برای دریافت ورودی های جدید بپردازید.


تاثیر افزایش ترافیک در سایت شما


اما این سوال پیش می آید که آیا این افزایش بازدید در رتبه شما تاثیر دارد یا خیر؟ این سوال توسط جان مولر در یکی از ویدئوهای پرسش و پاسخ خود پاسخ داده شد.
در این ویدئو در مورد تاثیر دریافت اطلاعات از سایر وب سایت ها (ترافیک ارجاع) بر سئو سایت صحبت شده است. مولر اشاره می کند که یک وب سایت می تواند منابع ترافیک زیادی داشته باشد، اما داشتن آن منابع به معنای خوب بودن محتوای آن صفحه نیست. این بدان معناست که شما می توانید بودجه زیادی را برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اختصاص دهید و کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنید، اما دریافت این ترافیک به معنای افزایش رتبه وب سایت شما نخواهد بود.

 

این تأثیر مثبت چگونه خود را نشان می دهد؟


ما معتقدیم که اگر محتوای باکیفیتی داشته باشید، تبلیغات کلیکی می تواند تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشد. اما این خوب چگونه اتفاق می افتد؟
کلیک بر روی تبلیغات مناسب می تواند تاثیر مثبتی بر رتبه سایت شما داشته باشد. طبق آمار منتشر شده در وب سایت MOZ، برند ارتباط مستقیمی با موقعیت سایت شما در گوگل دارد.
البته این بدان معنا نیست که رنگ به عنوان یک عامل تعیین کننده در نظر گرفته می شود، اما می تواند به طور مستقیم بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد.
اما چگونه؟


برندسازی شانس شما را برای دریافت بک لینک افزایش می دهد


تبلیغات کلیکی و برندسازی را اجرا کنید که کاربران را به سمت وب سایت شما هدایت کند. حال اگر محتوایی ایجاد کرده‌اید که برای کاربرانتان مناسب و خوشایند باشد، احتمالاً محتوای شما به اشتراک گذاشته می‌شود. این اشتراک گذاری و قرار گرفتن در معرض بیشتر در نهایت می تواند منجر به بک لینک های بیشتر و رتبه بندی بهتر شود.
نام تجاری شما بیشتر در گوگل جستجو می شود
اگر کاربر از خدمات یا محتوای شما راضی باشد، به وب سایت شما باز می گردد و نام یا کلمه کلیدی شما را در کنار برند شما جستجو می کند. جستجوی برند به گوگل نشان می دهد که وب سایتی که در جستجوی آن هستید صفحه مهمی است و در نهایت رتبه شما را در گوگل افزایش می دهد.
CTR سایت افزایش می یابد
اگر کاربر از کیفیت خدمات یا محتوای شما راضی باشد و نتیجه وب سایت شما را در نتایج ببیند، روی آن کلیک می کند و این می تواند عامل مثبتی برای رتبه بهتر باشد.
اخرین حرف
همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، تبلیغات کلیکی نمی تواند مستقیماً سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد. اگر خدمات یا محتوایی با کیفیت ارائه دهید و این تبلیغات کاربران را از وجود این خدمات آگاه کند، این تبلیغات می تواند نتایج مثبتی داشته باشد. دانش کاربر سپس رویدادهایی را ایجاد می کند که می تواند تأثیر مثبتی بر سئوی سایت داشته باشد. مانند دریافت بک لینک طبیعی یا جستجوی نام تجاری.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی